Bitter vår-ångest

Visst är våren underbar, men för mig känns just denhär våren bara aningen ångestladdad och påtvingad. När det är vår ska man ju köpa nya solglasögon, sola för att känna att sommaren är på väg, vara konstant glad av solens värmande strålar, cykla omkring helt utan mål, skaffa sig en partner att sympati-äta glass med under soliga dagar, planera sommarlovet för att slippa pinsamma blickar när man svarar "Jag vet inte" när någon frågar på examensdagen och såklart inte sitta hemma själv efter den halvårslånga isoleringen som rått under hösten och vintern. Jag kan säga att det enda jag lyckats med hittills är iallfall att hålla humöret någolunda uppe, min planering inför sommaren är klar och de där med att äta tonvis med glass - fast i min ensamhet. Men av någon anledning är det sista jag vill just nu är att våren tar slut och att det ska bli sommar. Jag tar studenten i juni och tryggheten att gå till skolan och alltid veta vad som händer och vad som ska göras kommer att ryckas ur mina händer. Jag längtar förvisso så jag får ont i magen när jag tänker på mina kommande månder nere på Öland med jobb, sol och bad i massor, men samtidigt vet jag att så fort jag kommer från Öland är jag helt utlämnad ! Arbetslösheten kommer att öka med 2% det kommande året och är man outbildad och ung i dagens läge kommer man verkligen inte få något jobb, allra hellst inte när man precis tagit studenten och vill ut i arbetslivet på en gång. Jag, så som tusentals andra, sökte såklart till alla de olika högskolorna nu till hösten - men faktum är att jag inte ens Vill plugga vidare just nu ! Jag vill börja jobba och upptäcka världen, men vad finns det för möjligheter när världsekonomin ser ut som den gör ? Nej, dehär våren känns inte som en vanlig vår.. För mig är det en vår av ångest, vemod och oro. Kanske är det en slags ålderskris som kommer krypandes ? Nej, det gäller att blicka framåt och ta en dag i taget, antar jag.. Amsterdam med klassen om en vecka.. Studenten om 1½ månad.. Öland hela sommaren och sen - Hej arbetslöshet !
- Jag längtar såååååå ! ( Ja, jag är en bitter-fitta ! )




Vill bara skryta lite extra med mina feta solglasögon från förra
årets kollektion på Glitter för 80kr som även hänger med även iår,
för jag tänker då inte köpa några nya ! (Vackert försök till modeblogg?)
.. Och inte träna inför beach -09 heller för den delen.. - SUG PÅ DEN, Anna Skipper !
Tankar | |
#1 - - Killen som tar steget för att ändra andra.:

Alltså du är inte ensam med att gå igenom detta :) du behöver inte satsa på heltids jobb, Jag har tre st antällningar, så jag jobbar i princip ihjäl mig faktiskt, de har redan bokat upp mig till midsommarafton:P Jag tog studenten förra året, kände precis likadant, men om du nu har humöret uppe de försökte även jag med:) Allt löser sig med tiden (men vi måste hjälpa till också) Jag planerar inte sommaren då jag vet mina arbetstider. Så länge du känner att du vill leva så kommer allt lösa sig:D It did for me:) Vart på Öland ska du jobba i sommar? Och nice solglasögon!

#2 - - Z:

du är en bittefitta ihop med mig isåfall! puss på dig kakan!

#3 - - vince:

det går att skita i världsekonomin om din plånbok är fet ;)

#4 - - Karolina:

Killen som tar steget för att ändra andra: Jag vet att jag inte är ensam, men ibland känns det bara som om man har de där kravet på sig att man Måste prestera något från början för att kunna komma någon vart ! Jag ska verkligen försöka ta en dag i taget nu.. Pallar inte mer ! Jag ska jobba på norra Öland i Byxelkrok, om du vet vart det ligger ?Och tack ! Personligen gillar jag inte mina solglasögon så speciellt mycket, för dom är inte såå snygga.. Men det är roligt att provocera ^^ Bilden i sig är ju så fruktansvärt seriös också ! Haha !

#5 - - Emil:

Ja men du behöver ju verkligen träna till Beach 2009!?!

#6 - - Majorn:

Om de är till nån tröst käkar jag gärna glass med dig i sommar:)

#7 - - Killen som tar steget för att ändra andra.:

Men de låter som en bra ide:) Kraven kommer faktiskt från början hos den osäkerhet vi har inför våra föräldrar. Vi "måste" toppa allting för att de ska bli nöjda, men med tiden så förstår man troligen att de är vi själva som tvingar oss annars mår vi dåligt. De är så mycket bullshit i de! Gör de som får dig att le och skit i andra! Meh annorlunda är ju awesome om vi säger så!

#8 - - Emil:

men åh! det står ju veritas på din blogg :D:D:D jag älskar det! har det in tattuerat å kroppen,, vill döpa min unge till det...

#9 - - Emil:

jag har den runt vristen det och sen så står det även eller asså, först står det Equalitas Veritas Aquitas om jag stava rätt,, Rättvisa, Sanning Jämlikhet

Upp