Ett bra förhållande = En bra bok ?

Jag måste få dela med mig av en tanke som min vän Elin planterat hos mig..
   För några veckor sen pratade jag och Elin om förhållanden, konstigt nog ett ständigt återkommande ämne oss tjejer emellan.. Det Elin då berättade för mig satte verkligen fart på mina funderingar.. Det hon berättade var verkligen genomtänkt och jag måste dela med mig av det !


Ett förhållande ska vara som en bok eller en film.. När du läser boken ska du känna att du verkligen vill veta vad som händer på nästa sida, det ska kännas spännande och intressant.. Eller om du sitter där på bion ska du känna att du verkligen valt rätt film och ständigt känna hur du vill veta vad som händer här näst ! Men om det är så att den där boken skulle vara skitdålig ska du inte tänka "Ähh, jag har redan läst så lång så jag kan lika gärna fortsätta".. Nej - Stäng den och lägga ifrån dig den ! Om bio-filmen skulle vara skitdålig så tänk inte "Nemen, jag har ju ändå betalat för att se filmen så jag kan lika gärna kolla klart".. Nej - Res dig upp och gå därifrån !
    När man är i ett förhållande där man alltid vill veta vad som händer på nästa sida, det är då man fortfarande har något att hämta från varandra ! Visst kanske ofta många bara känner sådär i början, men jag är ganska säker på att den känslan kan hålla i sig bara man lägger manken till och visar lite extra intresse ! Man ska inte ödlsa tid på något som inte ger något tillbaka.. Om man sitter kvar på den där bion så missar man garanterat en annan film som faktiskt hade vart riktigt bra och lärorik för en ! Om du skulle resa dig upp och gå ifrån bion så är det inte precis så att hela filmindustrin läggs ner och bion brinna upp - nej det kommer alltid solsken efter regn !
- Saker och ting blir vad man gör det till, och Vill man så går det !


Nej, jag har iallafall bestämt mig för att lägga ifrån mig den här boken på hatt-hyllan för gott..

Tankar | |
#1 - - elinfrånflenförattflenärettfultnamn:

WORD UP!

Haru handlat nå bröstmjölk än då?

#2 - - Emil:

va då bara kvinnor som pratar om förhållande.. men jag är ju i och för sig ganska kvinnlig av mig när jag snackar, pratar ju fan mer skit än typ alla girls jag känner ihopa. :P men bra skrivet, och jävligt sant.

#3 - - Jimmy:

Tråkigt .. men skönt att se att du kommer till insikt och lär dej av allt som händer .. Själv så kliver jag på samma mina 100 gånger om fastän jag vet att jag inte borde göra de ^^ Så tummen upp till dej , de kommer gå bra för dej :D

#4 - - bea:

MEN även after it all så har du lärt dej något and going on strong :)

#5 - - Killen som tar steget för att ändra andra.:

Klart att livet är som en bok eller en film, allt är väl planerat men då du inte vet vad som händer, de är då man börjar fundera och vill veta mer. Jag är ingen expert på det här, men livet har en "regel" gör allt som krävs då de behövs. De borde vara då boken bli spännande :)

#6 - - Karolina:

Precis ! Ett förhållande kan inte heller funka från ett håll, det måste finnas lika mycket engagemang hos båda för att det ska fungera och fortfarande kännas lite pirrigt att hålla varandra i handen på stan !

#7 - - Madde:

Det där va riktigt bra skrivet! Ni har fullkomligt rätt

#8 - - emil:

HAN HAR PIERCAT DE!

#9 - - Annefrid:

Får jag kopiera in din text i min blogg och länka hit som tack? tycker det va skit bra skrivet!



Annefrid

#10 - - Annefrid:

ja självklart länkar jag å skriver att det är din text! (= tack!

Upp