Förhållanden

Hade en liten pratstund med en kompis gällande förhållanden idag.. Och sannerligen är det så att ett föhållande Aldrig någonsin kan bli helt felfritt och fortfarande fungera en längre tid ! För att man ska lära sig att uppskatta dom fina stunderna tillsammans måste man ha dåliga stunder också.. Jag kan inte precis påstå att jag hittat den ultimata pojkvännen, i mått av en utomstående.. Min pojkvän raggar på krogen, han småflörtar med andra, han säger högt till mig att andra tjejer är snygga och pratar gärna om sina föredettingar.. MEN, han har valt att vara tillsammans med mig och är villig att offra ett och annat One Night Stand för min skull ! Han har var en svinig singel i 2-3 år, och såklart sitter ränderna i ett tag.. Jag har helt enkelt accepterat att han hade ett liv innan mig, och jag kan egentligen inte annat än skratta när jag hör om hans raggningsförsök på krogen, eller om hans värderingar om andra tjejer.. Jag har insett att han egentligen skiter i om det finns någon snyggare än mig, för han har ändå valt att spendera sin tid med mig, vilket betyder mycket ! Denna insikt från min sida har fått mig att uppskatta något som många kanske anser som förjävligt.. Skulle man fråga någon annan om hans beteénde skulle man nog kalla honom för ett svin, men inte jag - han är för mig en underbar pojkvän som gör att jag kan uppskatta de lilla så mycket mer !
   Visserligen skulle jag gärna se att jag var den enda för honom, nu och föralltid, och att han slutade ragga och kolla in andra tjejer ! Men Vilken tjej vill egentligen inte vara The One för sin pojkvän ? Jag tror sverat är ganska givet på den frågan.. Men Nej, i ärlighetens namn tror jag det är omöjligt att man ska kunna vara The One för någon.. Alla människor påverkas på olika sätt av olika personer, man utvecklas ständigt och det är nyttigt för en ! Man vill alltid nå perfektion gällade så mycket som möjligt här i livet, men jag anser att det finaste och bästa man kan göra är att Duga för den man är ! Som jag håller mig fast vid är Perfektion endast ett ord att definera något som är för bra för att vara sant ! Man måste lära sig att acceptera att något Duger ! Det är det bästa man kan göra ! Så nej, min pojkvän är långt ifrån perfekt.. Han duger - han är i mina ögon Underbar !


 

Puss
Du är det värsta som hänt mig !
Tankar | |
#1 - - eleeen:

jomen de är bra att du har en realistisk syn! Personligen tror jag inte på förevigt och perfektion är bara en myt, bara man själv är nöjd så äre lunch. Men ja, du vet ju min åsikt om hela bok-teorin, SÅ SKA DE VARA. Mm.

#2 - - ch:

1. du får inte vara själv hemma en hel dag!

2. Jag har inte varit ute på krogen sen vi blev i hop.. så jag har inte hunnit ragga på nån.. så vem vet om jag kommer göra det..

3. mina föredettingar? jag har haft en flickvänn före dej!

4. att vara trevlig är inte alltid samma sak som att flörta..

5. Det finns MÅNGA tjejer som är snyggare än dej.. inte minst på tv.. jag tycker du borde ta det som en komplimang att jag sätter dej på samma nivå som dom.. inte för att det är en komplimang uten mer en självklarhet - för du är så snygg.. hade jag haft en annan flickvänn och sett dej på tv hade jag sagt "HON är snygg" om dej till henne..

6. jag är ett svin ;P



7. "Inte den ultimata pojkvännen"?! borde inte den ultimata pojkvännen vara nån som är ärlig och inte ändrar sin personlighet efter vinden.. utan står fast vid sina värderingar och sin stil..



Jag vill ha kvar den smuttsiga lilla karolina som tog mitt nummer på fyllan och som smög in mej på sitt student rum på kvällarna och som sket i om hon kunde bli utslängd på grund av det.. (den du va när jag träffade dej)



jag antar / antog att du vill / ville samma sak med mej..



Och som du säjer.. ett förhållande måste ha "dåliga stunder" för att man ska uppkatta dom bra..

alltiså måste en "ultimat" pojkvän vara en pojkvän som gör fel ibland så att det blir dåligt ibland..

alltså måste jag vara en ultimat pojkvän och vi har ett ultimat förhållande!



puss och god natt.. jag förstår om du vill att jag ska sova på soffan inatt!

#3 - - emil:

så¨sant som det är sagt,..

#4 - - Joel:

CH du är skum och en före detta smutsig person.

#5 - - ch:

en gång smutsig.. alltid smutsig..

#6 - - Joel:

True that!

Upp