Kärlek och lycka

" Vi har en föreställning om att kärlek ska vara för evigt. Men kärleken är inte sådan. Kärlek är en fritt flödande kraft som kommer och går när den behagar. Ibland stannar den livet ut. Andra gånger stannar den en sekund, en dag, en månad eller ett år. Så man ska inte vara rädd för kärleken bara därför att den gör en sårbar, men inte heller bli förvånad när den ger sig av. Man ska bara vara glad att man fick tillfälle att uppleva den. "

Nog för att Spelet handlar om män som går ut för att få ligga så mycket som möjligt så har Neil Strauss har en del intressanta inlägg. Det han här resonerar kring kärlek tycker iallafall jag träffar helt rätt! En tanke som då slog mig är känslan av lycka, som många anser vara meningen med livet. För mig är lycka inte meningen med livet, men däremot ett sätt att leva ! Kärlek och lycka är ganska ofta synonymer med varandra, och är sällan beständigt livet ut ! Jag säger som buddhisterna - Livet är lidande och inget är beständigt ( men det betyder inte att man inte kan vara lycklig och älska på vägen )


Våga vara lycklig och våga älska ! Det man vinner i att våga ta chanser är Så mycket större än det man ibland förlorar.. Man måste våga satsa för att vinna !



- Livet är en chansning.. Jag chansar och Vågar vinna !
Tankar | |
#1 - - Anonym:

Mm sen finns de dom som är så jävla dumma som jag å har lite för mkt tillit å vågar lite för mkt vissa gånger ..

#2 - - ch:

nog för att boken kanske handlar om killar som går ut för att ragga och ligga.. men hela "spelet" funkar på så otroligt många andra nivåer och situationer..

#3 - - Killen som tar steget för att ändra andra.:

Livet är väl ändå ett spel, vi måste ju lära oss att spela de. Vi ser lycka som något positivt men de är precis som kärlek de är bara ord, något vi måste ta vara på hos oss själva?

För många att uppnå detta så måste man göra något i samband med de, de saker vi gör är de som många andra kommenterar med "var inte rädd för kärleken", gör något annorlunda så uppnår man väl kärleken eller lyckans = de är ju ändå samma sak bara olika ord eller?

#4 - - Karolina:

Precis ! Kärlek och lycka är lite synonymer må jag säga, men det kommer inte utan lite engagemang ! Man måste ta för sig för att få ta del av det - helt klart !

Upp