Vuxenpoäng

Jag var ju i Luleå för ett par veckor sen nu med mina bröder och några kompisar och där hade vi en hel del intressanta diskussioner, bland annat om det faktum om att samla vuxenpoäng !
   Madeleine är en 23 åring pluggande, dagisfröken som bor tillsammans med sina 3 ödlor och 2 fåglar i en liten lägenhet i Ljusdal, och hon berättade att hon just köpt en thermos.. Jag reagerade i ett skratt och utbröt att hon genast plockade vuxenpoäng där vi står huttrande på en skotertävling och konstaterar att vi skulle haft lite varm chocklad för att hålla oss varma.. Det kändes bara så oerhört vuxet tänkt att alltid vara så riskmedveten och planerande ! Hon berättar vidare att hennes nya thermos, som hon inte tog med ut i kylan just idag, har två muggar - ytterligare vuxenpoäng ! Detta grundade jag på människans instinkter att fortplanta sig, dit vi alla kommer en dag att inse att man måste vara två för att detta ska fungera - och därför behöver vi såklart två muggar till thermosen ! Eller hur ? Därefter bryter hon också ut i skratt och berättar att thermosen faktiskt var från Världsnaturfonden - där fick hon genast 10 vuxenpoäng ! 2 poäng för thermosen i sig, 5 för de två muggarna och 10 för VNF - helt underbart ! Det som fick mig att reagera på detta sätt är för att jag anser att Madeleine tog ansvar för sin omgivning, hon slog ett slag för Världsnaturfonden, hon agerade vuxet genom att ta ansvar för hur vi lever och dess konsekvenser !

Vuxenpoäng


Jag anser att man blir "vuxnare", samlar mer vuxenpoäng, genom att man tar desto mer ansvar för sig själv och sin omgivning ! För bara för att man fyller 18 eller tar studenten är man väl inte vuxen.. Eller ?
Tankar | |
#1 - - ch:

så länge man samlar vuxenpoäng kommer man vara en liten unge.. och att ha två muggar med sig grundas på fortplantning är garanterat.. ALLT vi gör, gör vi för att få ligga!

#2 - - Killen som tar steget för att ändra andra.:

Du samlar i stort sätt vuxen poäng med allt du gör för att skapa din framtid, men ändå allt handlar om väl om två saker, hur snabbt man än växer upp och blir vuxen så måste alltid ha den barnsliga sidan framme :)

Du har en hel del "vuxen-poäng" bara här på denna bloggen ska du veta :) hehe

#3 - - Tant Linda:

Klart man inte blir vuxen bara för man går ut skolan!! Se på dina bröder tex :p

#4 - - Madde:

haha ja jag tror jag samlade en del vuxenpoäng den där helgen... tex när jag undrade när vi skulle äta så jag inte åt för mkt godis så jag inte skulle orka maten! haha kanske ska slappna av lite :D

#5 - - z:

du har en hel del poänger där Kakan! kom öer till mig snart på en vinkväll med ost och kex och samtal om livet!



:)

Upp